Vancouver

12 juni 2011 - Vancouver, Canada

Vanochtend vroeg opgestaan want we konden toch niet meer slapen. Tjonge 't is wat als je aan een nieuwe tijd moet wennen, constant wakker en steeds trek ! Maar even doorzetten dan ben je er ook doorheen. Vandaag naar Vancouver. We gaan eerst naar Stanley Park om daar het Vancouver Aquarium te bezoeken. Auto geparkeerd bijna voor de deur van het aquarium. We zijn een beetje aan de vroege kant want het aquarium gaat pas om 9.30 open. We lopen even het park in, en we zien daar weer eens eekhoorntjes (vaste prik in een park). We zien een soort waterpark voor kinderen, waar heel grappig een droogmachine voor kinderen bij staat !

We gaan weer terug naar het Aquarium waar bijna de deuren open gaan.
Er werd ons voortijd al verteld dat het aquarium niet zo groot is maar we vinden het de moeite waard om een kijkje te nemen,want er zijn in dit aquarium weer andere vissen die je bij ons zult zien. De orka's zijn er helaas niet meer, maar de Baluga walvissen wel. Ze geven daarmee een show en er wordt heel veel aandacht aan voorlichting geschonken. Erg bijzonder om die logge beesten te zien en ze hebben ook wel iets. Ook de zeeotters zijn erg leuk, die liggen veel op hun rug lekker te eten en te wassen. Ook met de dolfijnen hadden ze een show. Ondertussen zien we in de lucht de zee arenden. Wauw die zijn gaaf ! Nu mocht het zo zijn dat ze in het aquarium ook een show hadden met roofvogels. Met een zee arend, havik en een kalkoengier(errug lelijk !).

Nadat we alle shows hadden gezien rijden we verder door Stanley Park. Af en toe de auto aan de kant om ergens te kijken. Ook de totempalen staan in dit park waar we ook even gaan kijken. We rijden weer verder en Selina spot in haar ooghoek een wasbeer. We parkeren de auto en gaan kijken. We maken een foto en lopen terug naar de auto, als we de bocht omlopen lopen we bijna weer tegen twee wasberen aan (waren ook een stukje wandelen rond de plas).

We gaan via de Lionsgate Bridge naar Grouse Mountain en Capilano Suspension bridge. We zijn hier verder niet geweest omdat ze enorm hoge tarieven hiervoor vragen. Tijdens de vlucht naar Canada hadden we van een inwoner van Vancouver hadden gehoord dat we voor zo'n hangbrug beter naar Lynn Valley konden gaan want die brug was net zo mooi en nog gratis ook. Die kant opgereden en de brug overgegaan en een eindje gewandeld (Noord vancouver).We hebben ondertussen nog even boodschappen gedaan, heel makkelijk winkelen overigens en er zijn overal in de winkel bordjes geplaatst met Gluten Free.

We zijn via een andere brug weer terug gereden naar Vancouver waar we midden door de stad heen zijn gereden. Via Chinatown,gasttown. We vonden de stad erg tegen vallen. We zijn de auto niet uitgeweest. We hadden er iets anders van verwacht, er liepen veel hoeren,junks etc.

Daarna via de Marine drive langs de University Hill,waar alle University's en scholen staan. Nog even van het uitzicht genoten, waar we ook zien waar het hier om draait, 'de bosbouw', er lagen nog veel boom- stammen in het water die getrokken werden door een sleepboot. Via de highway 99 weer naar het hotel.

1. viviana:
    13 juni 2011
    hi!´
    volgens mij hebben jullie het wel naar je zin daar, in de beren busch-busch:P
    we komen net van schier, dus nun kan ik meer gaan kijken
    groetjes,
    viviana
  2. Gerina:
    13 juni 2011
    He vakantiegangers,

geniet er lekker van! Veel plezier.
    Groet Edwin en Gerina