Vancouver Island

13 juni 2011 - Victoria, Canada

Vandaag met de boot naar Vancouver Island, we hebben er zin in! We gaan met de boot van Tsawwassen naar Swartz Bay. Met BC Ferries gaan we over. We kunnen gelijk de boot op, dat is mooi meegenomen. We vertrekken om 10 uur. De auto op het dek geparkeerd en naar het bovendek gelopen. Het waaide erg en later begon het ook nog te regenen. We kijken naar Walvissen uit, maar helaas geen gespot. Maar wat is dit een prachtige vaart ! We wilden dit niet missen! Fantastisch wat een uitzicht en heel speciaal om door de baaien heen te varen. En gelukkig komt de zon er ook weer lekker door! We hebben nog een zeeotter gespot en later blijkt (kon niet ver genoeg inzoomen) dat er op een klein eilandje ook zeehonden lagen.

Aangekomen in Swart Bay kunnen we de boot weer af, we rijden nadat we getankt hebben naar Victoria. Een erg mooie stad met bezienswaardigheden als het parlements gebouw, The Empress hotel (gebouwd in 1909..!) en de vele watervliegtuigen. Prachtig weer erbij !

We rijden via highway 14 naar Sooke waar we dachten een hotel te regelen, nou dat lukte dus niet. Erg achtergebleven gebied dus we reizen verder naar Jordan river, nog meer uitgestorven. Alle moed bij elkaar gepakt en we rijden naar Port Renfrew. Nou dat was me het ritje wel. Daar wil je niet langs de weg komen te staan. Echt in "the middle of nowhere". We kwamen af en toe een auto tegen, meer ook niet en over spannende bruggetjes waar maar 1 auto tegelijk over heen kan. Op zoek naar een hotel....

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in een lodge, genaamd "soule creek lodge". Heel leuk huis waar je ook een huisje kan huren of een yurt kan huren. Dat is een soort tent. Je kan kijken op www.soulecreeklodge.com om te zien wat een yurt precies is.

We hebben uitzicht over de zee en de baai (tenminste..., als de bewolking weg trekt).

We hebben een slaapplek gevonden en gaan daar nu ook gebruik van maken.

Ps.foto's uploaden gaat soms erg moeilijk die houden jullie dan tegoed!

1. Tante Marijn:
    14 juni 2011
    De link werkt niet, de juiste link is:

mooi!!
  2. Nicolette:
    14 juni 2011
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Gave auto, zal wel zuipen.
    Ben net bij de poeties geweest, Diesel is al lekker aanhalig.

Xx
  3. 3x raden:
    14 juni 2011
    Leuk dat jullie nog een walvis hebben gespot, jammer dat hij onder water bleef!
  4. Saskia Kuijer:
    15 juni 2011
    Hey Familie,heb jullie site ook gekregen dus ga jullie ook volgen.Maar mooi land of niet???geniet nog lekker