De reis naar Nanaimo

14 juni 2011 - Nanaimo, Canada

We verlaten de Lodge, waar we overigens heerlijk hebben geslapen en vooral het ontbijt ging er goed in. Wat een verassing dat de gastheer glutenvrij brood bij het ontbijt had ! Met een gebakken eitje op z'n Canadees, vers fruit een smooothie en worstjes ! (ik dacht altijd worstjes krijg ik op de ochtend niet door m'n strot maar ze smaakten heerlijk!).

Via de steile gravelweg weer naar beneden gereden. Via de circle marine drive rijden we naar Nanaimo, onze volgende bestemming. Het is weer een superrit waar we dit keer een grote kudde herten zien lopen, met jonge dieren. We zijn ongeveer om 15.00 bij de visitors centre in Nanaimo en laten ons vertellen wat we allemaal moeten zien en halen daar ook de kaarten van de stad.

We zitten dit keer in de "Bucaneer Inn", een motel. We hebben een kamer met zelfs een klein keukentje erin. We slapen recht tegen over de haven. We gaan nog even Nanaimo verkennen. Er zijn enkele mensen aan het Crab vissen, ze hebben een soort fuik waar ze kip stukjes in doen en zo vangen ze de crab. We spotten hier nog een zeehond.

De stad verder rond gelopen maar het is helemaal uitgestorven, de winkels sluiten op tijd.

Ps. de bevolking in Canada is super vriendelijk en willen je overal mee helpen, ook gaan ze een praatje niet uit de weg. Kunnen de nederlanders nog eens iets van leren.

Wat overigens ook heel grappig is wat ze ook in Nederland moeten introduceren is dat hier de fietsen vooraan de bus worden gehangen, zo kan je fiets ook altijd mee.

1. 3x raden:
    15 juni 2011
    Jullie maken mij nieuwsgierig: wat voor jonge dieren hebben jullie gezien? Volgens mij hebben jullie weer een top dag gehad!!!! (ps. graag ff foto van bus met fietsen!!)
  2. Martin:
    15 juni 2011
    wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Mooie foto's ook.
    Maakt dat ik ook zin krijg om richting Canada te gaan.
    mis ook de foto van bus met fietsen!!
    blijf jullie site volgen. Fijne vakantie