De reis naar Tofino

15 juni 2011 - Nanaimo, Canada

Nu we dit schrijven zitten we lekker op het balkon in Tofino en genieten van het prachtige uitzicht ! De zeearenden zweven boven ons, de wasberen lopen onder ons over het gras en naast ons landen de watervliegtuigen (foto's volgen). Oftewel wat een wereldplek! Niet om jullie jaloers te maken hoor...

Maar goed, vanmorgen vertrokken uit Nanaimo, eerst naar Coombs. Waar we geweest moesten zijn volgens de plaatselijke bewoners. Hier is een winkeltje waar ze uit alle landen eten verkopen en waar de geiten op het dak lopen ! Een geinig gezicht dus. Het winkeltje heet ook:Goats on the roof.

Dan komen we op een plek waar heeeeeeele grote bomen staan. Cathedral grove. Erg indrukwekkend. Wat ook erg typisch is dat in de natte gebieden erg veel mos op de bomen groeit,en er ook mos is wat aan de takken hangt. Ook groeien er soms varens erg hoog in de boom.

We trekken weer verder richting Tofino. Tijdens deze rit zouden we watervallen tegenkomen. Maar helaas, ondanks dat het op de kaart stond hebben we deze gemist. Maakt niet uit, op de terug weg doen we weer een poging. Alles wordt hier erg slecht aangegeven waren we al achter gekomen. Geeft niks,Vancouver Island is een echte aanrader, genieten van natuur en wild echt helemaal super !

We belanden in Tofino waar we een motel pakken en we straks eens even gaan rond slenteren.Vanavond is hier in Canada de grote ijshockey finale. De pub waar we moeten zijn is al aangewezen dus dat wordt de "place to be" vanavond. Nu maar hopen dat ze winnen want heel vancouver/vancouver island staat op zijn kop ! Bij datzelfde cafe kunnen we eventueel de walvissen vanavond zien dus we zijn benieuwd!

1. Tante Marijn:
    16 juni 2011
    Wil je een wasbeertje voor mij meenemen???? Vin ik zo liev!
  2. 3x raden:
    16 juni 2011
    En voor mij een walvis? tnx
  3. Tineke:
    Hee Hallo ,
    Ik dacht snel naar de tafeltennis en snel weer terug om jullie verhalen te lezen .Jullie zitten in een heel mooi en bijz land en wat leuk om zo wat van het land mee te krijgen en van jullie .Heel veel plezier en volgens mij gaat dat wel lukken .liefs Tineke Klein
  4. Oma Steffie:
    16 juni 2011
    Hallo jullie beide heel veel reis plezier en ik vind het leuk om het een beetje mee te maken veel groetjes uit Zuidwolde.