Van Golden naar Banff

19 juni 2011 - Banff, Canada

Vandaag rijden we naar Banff in de rockies.

We rijden eerst door Yoho National Park. Onderweg zien we Mountain Goats (berggeiten). We gaan naar Emerald Lake het regent een beetje, dan naar een natuurlijke brug daarbij in de buurt. Deze brug is ontstaan door het water wat daar al duizenden jaren langs schuurt. Dit water is dwars door de steen heen gegaan, waardoor een soort brug is ontstaan. Daar in de buurt zien we het eerste wild al weer, een white tailed deer ( een soort ree, maar dan iets groter). Gewoon langs de weg wat aan het drinken.

We willen dan naar de takkakkaw falls, maar deze weg is afgesloten. Er zijn nog al wat wegen afgesloten omdat we waarschijnlijk vroeg in het seizoen zijn en sommige dingen nog moeilijk bereikbaar zijn. In verband met sneeuw/ slecht wegdek.

We gaan daarna kijken bij de Spiral Tunnels vieuwpoint. Dit is een stuk spoorweg dat in een soort 8-vorm is is gemaakt. Het bijzondere eraan is dat een gedeelte van deze 8-vorm is gemaakt in de berg. De bedoeling hiervan is om de hoogtes minder stijl te maken voor de treinen.

We rijden de rocky mountains in, oftewel we zijn in Alberta. We rijden naar het prachtig helderblauwe meer;Lake Louise  en daarna brengen we een bezoek aan Moraine Lake ook een mooi meer. Daar zien we Golden-manteld Ground Squirrels (gestreepte eekhoorns).

We gaan via de Bow Valley Parkway naar Banff. Via deze mooie route werdt al aangegeven dat er veel wild te zien valt. Hier zien we de Elks(wapiti of hert) en een Moose(eland).

In Banff hebben we een slaapplek gevonden bij the red carpet inn.

1. Saskia Kuijer:
    20 juni 2011
    En hoe bevalt het in Canada???Geweldig of niet??HIer in Banff zijn wij ook geweest.Leuk om dit weer te zien,en de herkenning.
  2. 3x raden:
    20 juni 2011
    Bedankt(Thanks) voor de engelse les :)