Van Horseshoe Bay naar Lillooet...

17 juni 2011 - Lillooet, Canada

Vandaag zijn we weer met de ferrie overgestoken naar het vaste land van Canada. We rijden eerst naar Whistler, het dorp waar vorig jaar o.a de winterspelen hebben plaatsgevonden. Het is erg groot en het wordt nog volop gebouwd, dit is ook de wintersportplaats voor veel canadezen.

We rijden verder over Highway 99 naar Pemberton en Lillooet. Het is een prachtige route met veel watervallen. De dorpjes die we tegenkomen lijken uit de tijd van de cowboys en de goudzoekers. Vooral Lillooet was in zijn hoogtij dagen "het" centrum van de "Goldrush". Vele mensen trokken naar dit plaatsje om hun geluk te beproeven bij het zoeken naar goud. In die dagen telde het plaatsje ongeveer 20.000 inwoners. Nu nog maar 2500. Het goud is schijnbaar op....

Onderweg naar Lillooet komen we een beer met 2 jongen tegen. We zijn gewaarschuwd dat als ze jongen hebben ze nog wat gevaarlijker kunnen zijn dan normaal. De foto's moesten dus onder het rijden gemaakt worden, we zitten niet voor niets op een Highway.

We kunnen weer wat afstrepen van het lijstje!!

We overnachten in Lillooet in een motel.

1. Henno:
    18 juni 2011
    En nog op de ski's geweest voor een olympische afdaling? Had verwacht dat het klimaat daar nu iets warmer zou zijn.
    En niet alleen Auto's kijken!

groeten!
  2. 3x raden:
    18 juni 2011
    Wat heb je nog op je lijstje staan? Toevallig nog een klompje gevonden?
  3. Maaike:
    22 juni 2011
    Per toeval kom ik op jullie blog terecht en na een paar verhalen gelezen te hebben valt mij pas de datum op, jullie zitten net als ons nu in Canada en doen de route precies omgekeerd. Wij zijn begonnen in Calgary en op dit moment in Whistler en gaan morgen met de ferry naar Vancouver Island, veel plezier nog.
    Ps leuke foto's, ben jaloers op die mamabeer met jongen, die hebben wij nog niet mogen zien